Villkor
Tag alltid kontakt med din återförsäljare, om du vill göra någon form av retur.
Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor exklusive frakt. Du kan välja att se priserna inkl.moms eller exklusive moms.
Avgifter tas bara ut en gång per beställning, oavsett antal paket.
Vi erbjuder enhetsfrakt på 249kr inkl moms (199kr ex moms). Order över 3750kr inkl. moms (3000kr exkl moms) skickas fraktfritt.
Minsta ordervärde är 300kr ex moms/ 375kr ink moms
Fraktavgifter specialfrakter
Nedanstående produkter ingår INTE i villkoret ”Fraktfritt över 3750kr inkl. moms (3000kr exkl moms)
- Kalvnäring, Maxilac
- Kraiburg stallmattor
- Kalvhyddor
- Bobman stallmaskin
Beställning
Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomföres.
Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Agri Center Sverige AB ekonomisk eller annan skada polisanmäles.
Efter lagd beställning skickas det normalt sett ut ett automatgenerat e-mail: ”Orderbekräftelse.” Vi ber dig kontrollera beställningen och adressuppgifterna.
Orderbekräftelse är inte samma som leveransbekräftelse.
Betalningsvillkor
Vi använder oss av SVEA som betalleverantör.
Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ
- Kort (betala utan extra kostnad)
- Faktura (betala inom 14 dagar)
- Delbetalning ( Betala från 97:-/mån i 24 månader)
- Konto (Välj vad du vill betala varje månad)
- Banköverföring via Trustly (betala med ditt bankkonto)
Allmänna villkor kan ni läsa här : https://bit.ly/3fxEiQP
Har du frågor om din betalning eller faktura kontaktar du Svea kundtjänst
Måndag – Torsdag 08–19, Fredag 08–18, Lördag 10–17 och Söndag 11–17.
Telefon: 08 - 514 931 13
Mejladress: swp@svea.com
Restorder
I vissa fall kan varor blir restnoterade hos våra leverantörer. Detta är inget vi kan påverka. Vi förbehåller oss rätten att makulera restorder understigande 300kr +moms.
Leveranstider
Normal leveranstid är 1-4 vardagar, beroende på var du bor i landet.
Om din beställning skall levereras med ordinarie turrunda kan det tillkomma dagar innan gods levereras.
Agri Center Sverige AB reserverar sig för eventuella felaktiga uppgifter som ligger till grund för dessa leveransdatum, vilket kan få till följd att leverans kan komma att ske tidigare såväl som senare än beräknat.
Ifall köpare anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av order är det köparens ansvar att nämnda order avbeställes i enlighet med dessa Villkor innan effektuering av order sker. Delleverans av order kan ske på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnader för kund.
Beställningsvara
Vissa varor finns inte i lager utan beställs direkt från leverantören. Vilka varor som är beställningsvaror är markerade med "Beställningsvara" på produktsidan. Leveranstiden kan variera beroende på om det är tex. en säsongsvara eller vilken leverantör det gäller. Vi har som mål att kunna leverera beställningsvaror så fort som möjligt och inom skälig tid. Vid en order med beställningsvara inväntar vi produkten, inom skälig tid, innan hela ordern skickas för att minimera utsläpp och onödiga fraktkostnader. Om du behöver veta mer konkret hur lång leveranstiden är på en särskild produkt, eller om du har frågor kring din order är du välkommen att maila info@gardsservice.se eller ringa till kundtjänst 0416-120 00 Beställningsvaror återköps ej.
Bytesgaranti och återköp
För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen. Här hittar du din ångerblankett. Det betyder att du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar mot kvitto eller faktura. Enligt nämnda lag gäller även att varan skall kunna återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Kund ombesörjer leverans till oss. Varor som returneras utan överenskommelse krediteras ej. Beställningsvaror och reavaror bytes eller återköps ej. Kostnader för oss i samband med fakturabetalning och frakter återbetalas ej.
Äganderättsförbehåll
Beställda varor förblir Agri Center Sverige AB egendom tills fullo betalning erhållits.
Reklamation
Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället. Defekta produkter som returneras till oss bör behandlas som om de vore felfria. Vänligen tillse därför att varan förpackas väl så att varan ej skadas vid återsändandet. Om returanledningen är garanti, eller reklamation, och fel ej kan påvisas, pga. otillräcklig dokumentation av fel, om varan ej är defekt, om garanti är utgången eller förverkad, t.ex. pga. ovarsamt eller felaktigt handhavande, utgår en avgift om 200 kr inkl. moms för hantering och nedlagt arbete + kostnader för leverans tur och retur. Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig ifall identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara. Enligt Konsumentköplagen har kund rätt att få alla eventuella fraktutlägg betalda vid giltigt returärende. Alla varor som återsänds till Gårdsservice måste vara rena och torra för att kunna behandlas. Återbetalning kommer att göras inom 30 dagar från det att vi mottagit returnerad vara. Om ett ärende hänskjuts Allmänna Reklamationsnämnden, följer vi alltid nämndens rekommendation.
Leveranser
Det är köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till Agri Center Sverige AB vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det att Agri Center Sverige AB effektuerat ordern följer upp leveransen hos speditören, samt tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet, vanligtvis nio dagar från avsändandet. Leverans sker endast inom Sverige med Posten AB eller DSV i fall ej annat avtalats.
Förändring av order
Notera att order som redan levererats ut från vårt system av självklara skäl ej kan ändras.
Ej utlöst försändelse
Vid ej utlöst försändelse debiteras frakt tur och retur. Utöver detta uttages en avgift motsvarande 10% av varuvärdet, dock lägst 100:- av detta inklusive moms. Denna avgift avser täcka de kostnader vi haft i samband med effektuering av order, såsom lagerhållning, hantering, packning, återförsel av vara, värdeminskning samt eventuella faktura-och/eller inkassokostnader.
Transportskadat gods
Om en vara från oss skadas i transporten får kund naturligtvis en ny vara snarast möjligt. Om en försändelse skadats i transporten, oavsett om skadan är väl synlig eller dold bör detta omedelbart anmälas till speditören och oss. Detta är för att vi snarast möjligt ska kunna göra en omleverans eller på annat sätt avhjälpa felet.
Information
Vi förbehåller oss för eventuella lagerfel, tryckfel, fel i information, pris, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter.
All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och Agri Center Sverige AB kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.
Alla uppgifter du förser oss med i samband med en order används bara inom företaget. Den kontaktinformation vi får i samband med en order behövs för att vi skall kunna göra dig uppmärksam på eventuella problem i samband med din order. Vi behandlar dina uppgifter elektroniskt och du kan begära att få utdrag över de uppgifter vi lagrat om dig enligt personuppgiftslagen genom att kontakta oss.
Vi kan inte ta ansvar för pengar, checkar eller frimärken som skickas i brev.
Upphovsrätt
All information på denna nätplats är skyddad enligt upphovsrättslagen. All kopiering eller användning av bilder och text utan Agri Center Sverige AB skriftliga tillåtelse är förbjuden enligt lag.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Agri Center Sverige AB / Gårdsservice sida, som gör att Agri Center Sverige AB ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Agri Center Sverige AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Om företaget
Gardsservice.se drivs av Agri Center Sverige AB
Adress :
Agri Center Sverige AB
Korsholm 7057
242 97 Hörby
0416- 19625
Organisationsnummer: 556410-5889
Vi har F-skattsedel